Existuje mnoho spôsobov, ako interpretovať architektúru alebo dizajn. Frederico Babina reinterpretoval posledné modely Actiu pôsobivými ilustráciami
8. 2. 2019
Existuje mnoho spôsobov, ako interpretovať architektúru alebo dizajn. Môže to byť cez fotografiu modely alebo náčrty. Málo sa stretneme s ilustráciou.
Federico Babina sa stal medzinárodne známym tým, že robil práve to - predstavenie
vízie architektúry a dizajnu založenej na ilustráciách, ktoré sú plné farieb, geometrie a krásy.
Tento taliansky ilustrátor, ktorý sídli v Barcelone, ukončil svoju poslednú spoluprácu s firmou Actiu. Tento krát
reinterpretoval posledné modely, ktoré boli odprezentované na Orgatecu. Tak vzniklo šesť originálnych umeleckých diel zo šiestich produktov.
Šesť produktov Babina preniesol do rôznych geometrických tvarov, objemov, textúr a jemných a teplých tónov, aby sa premenili na plátno, čo sťažuje interpretáciu produktu.
Kancelárske stoličky,
výškovo nastaviteľné stoly,
kreslá a špeciálna karbonová stolička Karbon boli modely, ktoré sa dostali do najnovšej tvorby dizajnéra. Babina je známy najmä pre pre ilustrácie, ktoré sú vždy spojené s tvorivosťou architektúry, dizajnu a filmu.
Jeho štýl a spôsob tvorby
získal oporu vďaka vykresľovaní spoločnosti vďaka vášni pre architektúru. V sérii
Archi_Portrait nájdeme portréty najznámejších architektov z náčrtov jeho projektov. V sérií
Archist predstavil ako by vyzerali domy umelcov ako Dalí alebo Miró. V
Inkonic City sú ilustrácie, ktoré prenášajú na rôzne miesta po celom svete a svoju poctu najslávnejším filmovým režisérom vzdáva v sérií
Directportrait.
Nedávno tiež vydal sériu ilustrácií, ktoré sa venujú koncepciám ako sexizmus, rasizmus alebo terorizmus vo svojej novej kolekcii s názvom Archiright.
Ako vysvetlil Babina v digitálnom časopise Graffica: „
Dizajn je prvý spôsob, ako dať projektu podobu a tvar. V tomto zmysle je kresba a ilustrácia jedným zo spôsobov, ako môžem zdieľať a fotografovať myšlienky, pocity a emócie.“
Podľa toho reinterpretoval niektoré produkty Actiu. Rozdelil ich dizajn na časti, ktoré abstrakne osobným štýlom necháva ako „rozbitý“ výrobok. To pretože Pretože
neexistuje jediný spôsob, ako vnímať dizajn, existujú ich stovky. (Dario Design)
Takto sa organické tvary Karbonu stanil plátnom abstraktných geometrií.
Whass je rozdelený na časti, aby ukázal všestrannosť stoličky, ktorá sa tak znásobila na stovky v jej využití.
Talent vedie k chaotickým geometriám, ktoré boli prenesené k sekvencii subjektívnych konceptov, ktoré sú plné farieb a textúr.
Noom sa dekontextualizuje a stáva sa súborom rôznych geometrických tvarov, v ktorých modrá a šedá prenášajú pokoj.
Trim je možno najviac rozpoznateľná vďaka rozdeleniu stoličky v jeho základných častiach.
Power ukazuje reinterpretované štvorcové tvary, ktoré nám dávajú pohľad na stôl, dovoľujú subjektívnu hru asociatívnych kontrastov.
Spolupráca Federica Babinu a Actiu je určite poctou pre obe strany. Ukazuje, že spôsob akým pristupujeme k tomu, čo vidíme mení všetko. Ako sa dizajn môže stať umením. A naopak.