menu
NAJNOVŠIE ČLÁNKY
Ako navrhnúť modernú kanceláriu s ohľadom na dnešné myslenie
Súťaž: Made by Spaceplan, Designed by you
Udržateľné značky nábytku, ktoré prezentujú dizajn a ekológiu
Všetky články

10 rád ako zariadiť kanceláriu pre firmu

Chystáte sa do zariaďovania kancelárie? Prečítajte si, čo by ste mali vedieť predtým ako sa pustíte do vlastného projektu zariaďovania firmy.

17. 7. 2017

kvalitne kancelarske stoly od actiu su zakladom pri zariadovani kancelarii pre firmu Veľký projekt si vyžaduje mnohé detaily, ktoré j potrebné zvážiť pred realizáciou

1. Rozsah projektu

Ak zariaďujete jednu novú kanceláriu, robiť všetko svojpomocne nie je problém.  Čo ale s tým, keď prídete do fázy, že potrebujete zariadiť priestory pre celú firmu a tiež vybaviť stavebné a architektonické záležitosti? Stretnete sa s vecami o ktorých ste ešte nepočuli, alebo budete musieť robiť veci, ktoré ani neviete, že vlastne existujú a sú potrebné.

Často krát sa budete potrebovať niečo opýtať a Google nie je tým najlepším riešením. V tom prípade je nevyhnutné zvážiť výber firmy, ktorá zastrešuje všetky tieto služby. Najlepšie si vybrať firmu, ktorá ponúka kompletné riešenia a vybaví všetko za vás. aky potrebujete rozpocet na zariadovanie kancelarii  

2. Budget

Musíte ho poznať a jasne sa ním riadiť. Vo väčšine prípadov sa šetrí kde sa dá, ale ak máte mať reprezentatívny office, ktorý bude slúžiť takmer 10 rokov, neváhajte investovať do interiérov. Nebudete sa už musieť stretávať s klientmi po štýlových kaviarniach, ušetríte čas na presuny a vytvoríte dojem už na prvom stretnutí.

 3. Technické parametre

Koľko potrebujú kolegovia svetla? Koľko metrov štvorcových, či toaliet pripadá na zamestnancov? Koľko centimetrov mám mať na odsunutie od stola? Aké máme požiadavky na elektrifikáciu? Pri príprave interiérov pre väčšiu firmu si zavolajte architekta.  Ten pozná všetky normy a štandardy a vy sa nebudete musieť obávať, že zamestnanci budú nespokojní v prostredí, ktoré nevyhovuje základným požiadavkám na prácu.

Dôležitá rada: zistite, aké má architekt skúsenosti s officmi a pozrite si jeho referencie. Veľké množstvo potrebných informácií sa naučí v praxi. Dizajnér sa nerovná architekt!

4. Projekt

Ak ste sa dostali do prenajatých priestorov a nič neplánujete meniť, len nasťahujete svoje stoly, nič sa nedeje. Ak ale potrebujete meniť elektriku, vzdochotechniku, vodu, steny, budete potrebovať vypracovať nový realizačný projekt.

Len podľa neho sa budú môcť zrealizovať všetky zmeny presne a výsledok bude podľa vašich predstáv. Rada znie: pred začiatkom všetkého prerábania sa poraďte s architektom, čo bude potrebné a budete mať jasnú predstavu o ak zmeny sa jedná

Nábytok dnes už nie len otázka estetiky, ale je to nástroj k lepšiemu pracovisku

5. Nábytok

Dobrý a kvalitný nábytok vydrží a výborne vyzerá dlhé roky. Dnes už existujú materiály a technológie, ktoré sú nielen extrémne odolné, ale zabezpečujú zdravie pri práci. Nechajte si poradiť a poobzerajte sa predtým ako navštívite veľkoobchod, kde kvalita nie je zďaleka taká, ako to čo dostanete od firiem, ktoré sa špecializujú na kancelárie a verejné priestory.

Nemusíte sa obávať, že sa vám pri často používaní bude odlupovať hrana stola, rozkýva, alebo sa vám zlomí stolička. Navyše, za rozumnú cenu vám nábytok zmontujú profesionáli. Už žiadne manuály, ufff!

Spaceplan nie je len otázka architektúry, ale rieši problémy na pracovisku

6. Spaceplan

Spaceplan v slovníku laika by sa dal nazvať ako rozmiestnenie nábytku. V odbornom slovníku ide o dispozičné riešenie priestoru. Má význam poznať aj tento výraz, pretože spaceplan zohráva kľúčovú úlohu. Vedeli ste, že umiestnenie nábytku ovplyvňuje psychický stav zamestnancov, mení efektivitu, dajú sa ním vyriešiť rôzne komunikačné, personálne, či iné pracovné problémy?

Správnym spaceplanom vytvoríte z vášho priestor buď miesto, ktoré spôsobí odliv talentov, alebo každý deň narazí na šťastných ľudí. Rada: dobrý spaceplan rovná sa dobrých architekt.

7. Koberce a podlahy  a steny

Priestory dostanú nový rozmer, keď zvolíte rôzne farby, materiály, či zavoláte grafika, ktorí vám dotvorí steny najrôznejšími potlačami. Nová dynamika sterilného priestoru je zaručená.

Preneste svoju predstavu do vizulizácie, ktorú môžete meniť podľa svojich požiadaviek 

8. Vizualizácie

Nie je nič neuveriteľné, že bez vizualizácie je plánovaný priestor abstraktná predstava. Vizualizácie sú kľúčom k požadovanému výsledku, ktorý sa vďaka interiérovému dizajnu, kobercom a nábytku zhmotnia do podoby a tá sa dá modelovať, aby bol interiér to, čo chcete.

9. Výber dodávateľov

Kľúčová záležitosť. Je mnoho spôsobov ako si vyberať dodávateľov. Spoliehajte sa na kvalitné referencie, na kvalitné produkty a osobný prístup (a parametre ktoré sú pre vás podstatné). O to viac buďte opatrní pri výbere dodávateľov pre stavebné práce. Rada: ak chcete len fit out(stavebné práce), opäť sa môžete obrátiť na firmu, ktorá poskytuje komplexné služby a bude riešiť aj rušný a stresujúci manažment stavby.

10. Realizácia

Rátajte s tým, že bude trvať niekoľko mesiacov, kým dostanete projekt (2-3mesiace), stavebné práce môžu trvať rovnako dlho, a dodávka nábytku je bežne 6 týždňov.  Všetko záleží na tom aký je projekt veľký a ako sa projekt manažuje.

Ak nebudete spokojní, nebojte sa reklamovať nedostatky. Je pomerne bežné, že produkty, či stavebné práce nie sú dokonalé. Všetko sa ale dá riešiť a profíci sa vždy snažia nájsť cestu k vašej spokojnosti

Potrebujete pomôcť? Poskytujeme všetko a ešte viac zo spomínaného zoznamu. Nebojte sa opýtať. Kontaktovať nás môžete cez vilner@spaceplan.sk a radi sa stretneme a navrhneme vám vhodné riešenia. Tešíme sa na stretnutie!

Chcete viac informácií o dizajne,
oceneniach a trendoch?
Naša stránka používa len nevyhnutné a analytické cookies. Zozbierané dáta nie sú zdieľané tretím stranám a slúžia na zlepšovanie našich služieb, nie pre účely reklamy.