menu
NAJNOVŠIE ČLÁNKY
Ako navrhnúť modernú kanceláriu s ohľadom na dnešné myslenie
Súťaž: Made by Spaceplan, Designed by you
Udržateľné značky nábytku, ktoré prezentujú dizajn a ekológiu
Všetky články

Ako navrhnúť modernú kanceláriu s ohľadom na dnešné myslenie

Rok 2024 priniesol veľký posun v navrhovaní kancelárií. Zistite, čo ho spôsobilo, a ako implementovať nové koncepty do vašich návrhov.

22. 4. 2024

Každý rok dochádza k transformácii pracovného sveta v dôsledku technologického pokroku, politických zmien, zdravotných udalostí a klimatických faktorov. Tieto trendy odrážajú zmeny v životnom štýle, osobných a pracovných potrebách a ovplyvňujú aj sofistikovanú firemnú kultúru. Rok 2024 prináša s sebou nové inovácie a prístupy k návrhu kancelárskych priestorov, ktoré menia naše doterajšie predstavy o pracovnom prostredí. Tieto zmeny sa nevyhnutne prejavujú aj v našich skúsenostiach v Spaceplane - zohľadňujeme ich vo vzťahu k našim klientom, pretože dnešné podniky na Slovensku sú úzko spojené s globálnym obchodom a ekonomikou. coworking s nabytkom od actiu v bratislave

Navrhovanie kancelárií po pandémii: Game Changer

Pandémia Covid-19 zmenila spôsob, akým pristupujeme k práci vo všeobecnosti. Stále častejšie pracujeme z domu alebo s väčšou flexibilitou, čo zahŕňa aj možnosť práce na diaľku. Mnohé spoločnosti prešli na hybridný model alebo umožňujú zamestnancom si vybrať, kde chcú pracovať. Nič nenaplnilo také zmeny za posledné roky ako práve pandémia Covid-19. Kancelárske priestory, miesto, kde trávime väčšinu pracovného dňa, sa stali miestom s iným charakterom a funkčnosťou vďaka prehodnoteniu našich osobných priorít a pohodlia.

Štatistiky o práci z domu vs. kancelárií: Čo ukazujú čísla?

-90% firiem v USA plánuje implementovať "back-to-office" politiku. -61% zamestnancov preferuje hybridný model (aspoň 1 deň home office). -48% dospelých hľadá prácu na diaľku pre svoju ďalšiu zamestnanosť. -87% ľudí prijíma ponuky na prácu na diaľku. -38% pracovníkov chce úplnú autonómiu v rozhodovaní, kedy prídu do práce. -77% spoločností z rebríčka Fortune 100 používa hybridný pracovný model. V dnešnej dobe je normálne žiadať prácu na home office na určitých pozíciách, ale mnohí z nás stále zostávajú v kancelárii z rôznych dôvodov. Štatistiky ukazujú, že práca v kancelárii má viac emocionálny a sociálny vplyv na zamestnancov ako intelektuálny. Udržuje emočné väzby, prináša mentoring a podnecuje spoluprácu. moderna kuchynka v kancelarii

Súčasná kultúra návrhu kancelárií

Každá firma má svoje vlastné potreby a preference, čo sa prejavuje aj vo výbere kancelárskeho prostredia. Niektoré firmy kladú dôraz na prácu na mieste a obmedzujú prácu mimo kancelárií, zatiaľ čo IT firmy majú opačnú skúsenosť, kde na mnohých oddeleniach dominuje práca z domu. Aká firma, taká kancelária. Niektoré firmy kladú dôraz na on-site prácu a dokonca spôsob ich práce je obmedzený, tým kde sme. IT firmy majú opačnú skúsenosť – na mnohých oddeleniach dominuje práca z domu. Vyberaví. Hotdesking vo veľkých firmách a starostlivosť o špecifické potreby každej generácii sa dnes stali už bežnou súčasťou, čo vplýva na to, ako vyzerajú dnešné officy – zahŕňajú rozličné miesta na stretávanie a rôzne druhy práce, niektoré firmy majú sprchy, miesta na prespanie, priestory na cvičenie, veľké miesta na celofiremné porady, terasy atď. Na prvé miesto v tomto prípade je potrebné dať to, čo firma/organizácia potrebuje. Najväčší posun. Dlhodobo firmy hovorili o firemnej kultúre, ktorá je založená na potrebách ľudí. Po pandémii sa tieto myšlienky preniesli do reality a firmy, ktoré sa tomu neprispôsobili, nefungujú tak, akoby mohli. Začala sa ešte viac brať do úvahy individualita a postoje k okoliu a spoločnosti. Hybridné kancelárie. Dnes vidíme v kanceláriách versatilný mix rôznych zón na jednom mieste, čo zabezpečujú rôzne moderné nábytkové prvky a dobre spracovaný spaceplan. Dôležitosť návrhu kancelárií pre firmy. Návrh kancelárií je kľúčovým faktorom, ktorý ovplyvňuje produktivitu, spokojnosť a výkonnosť zamestnancov. Moderné kancelárie nie sú len miestom práce, ale aj prostredím, ktoré odráža hodnoty a kultúru firmy. nabytok od actiu v hybridnej kancelarii

Ako vyzerá návrh modernej kancelárie v praxi?

Kancelária odráža najmä hodnoty, potreby, flexibilitu a rovnováhu medzi pracovným a súkromným životom. Dnešné kancelárske prostredie je postavené na týchto kľúčových konceptoch: -Spokojnosť na pracovisku -Hybridné priestory -Coffice -Coworking -Zameranie na zamestnanca a jeho individuálne potreby -Udržateľnosť -Ergonómia -Inkluzivita -Dostupnosť

Rok 2024 – transformácia návrhu kancelárií

Ísť do kancelárie má zmysel len vtedy, keď ponúka skúsenosť so značkou a vytvára firemnú kultúru pre tím, čo ovplyvňuje zisk zákazníka/klienta. S nedostatkom kvalifikovanej pracovnej sily a rastúcim dopytom majú dnes zamestnanci možnosť vyberať si, a preto neostávajú na miestach, kde nie sú zabezpečené nároky na kvalitu manažmentu, kolektívu a priestorov. Význam kancelárií spočíva v podpore činnosti firmy/organizácie rôznymi spôsobmi a sú zodpovedné za ich konkurencieschopnosť. Z ľudského hľadiska sú nevyhnutné pre spokojnosť ľudí, ktorí v nich pracujú. Ruka v ruke so spoločenským a obchodným vývojom sa kancelárie transformujú a prispôsobujú sa čoraz výraznejším zmenám v oblasti udržateľnosti, komunikácie, spokojnosti a digitalizácie (AI a VR). Ak hľadáte profesionálny prístup k návrhu kancelárií, obráťte sa na nás. Naši odborníci vám pomôžu vytvoriť prostredie, ktoré podporuje produktivitu, spokojnosť zamestnancov a úspech vášho podnikania. Kontaktujte nás ešte dnes pre konzultáciu! 
Chcete viac informácií o dizajne,
oceneniach a trendoch?
Naša stránka používa len nevyhnutné a analytické cookies. Zozbierané dáta nie sú zdieľané tretím stranám a slúžia na zlepšovanie našich služieb, nie pre účely reklamy.