menu
NAJNOVŠIE ČLÁNKY
Udržateľné značky nábytku, ktoré prezentujú dizajn a ekológiu
Príďte si vyskúšať kancelársku stoličku A+S so špeciálnou mechanikou
Kolekcia Muvit : Mobilný nábytok, ktorý transformuje kancelársku kultúru
Všetky články

5 typov ako vytvoriť coworking, tak aby fungoval

Či už riešite vytvorenie menšieho coworkingu v rámci firmy, alebo komplexný projekt, vždy sa riaďte týmito zlatými pravidlami.

8. 8. 2019

Prenajať veľký priestor, dať mu farbu, zariadiť Wi-Fi a kúpiť stoličky a stoly je relatívne jednoduché.  Vytvoriť ale coworking, inak povedané kolaboračnú zónu, či priestor na spoluprácu však má svoje pravidlá. Zistite ako na to!

Foto: Butic - The new school

1. Začnite strategicky

Po prvé, je nevyhnutné poznať potenciálneho používateľa, na ktorého je coworking zameraný.  Aký druh start-upov a podnikateľov bude môcť tento priestor využiť? Od začiatku myslite na to, že vašou najdôležitejšou úlohou bude naplniť pracovné, kreatívne, sociálne, vzdelávacie a emocionálne potreby tých, ktorí budú tento priestor používať.  

Foto: Butic - The new school

2. Metre štvorcové na osobu nie sú len záležitosťou tabuliek

Časy sa menia a tak sa mení aj spôsob práce vo všetkých druhoch kancelárií.  To je najmä v kanceláriách, kde sa stretávajú ľudia z rôznych spoločností, zázemia, povolania a veku. Od vytvorenia prvého coworkingu  v New Yorku v roku 1999, na 42 West 24th, sa veru zmenilo veľa.  Dnes preto nie je možné pracovné priestory chápať iba ako miesta s pracovnými stanicami. Preto počet štvorcových metrov nepočítajte iba na základe počtu stoličiek a stolov, ktoré tam chcete dostať.  

Foto: CBRE Valencia

3. Kreativita a socializácia nevzniká za počítačom

Ako ukazuje filozofia spoločnosti Actiu Cool Working®, čo Settings® od Senatoru, je potrebné omnoho viac.  Kreativita a výmena nápadov nevzniká spontánne, keď každý trávi osem hodín denne pozeraním na obrazovku počítača.  Potrebné je miesto na relax, správny priestor a vhodný nábytok. Relax, chill out zóny, či elegantnejšie lounge,  umožňujú používateľom komunikovať, organizovať neformálne stretnutia, nadväzovať priateľské rozhovory pri káve.  Môžu byť doplnené jedálňou a miestom, kde je možné urobiť prezentáciu, alebo školenie. Nebojte sa tiež myslieť mimo predpísaných smerov. Hudobná miestnosť, či hracia zóna uvoľní atmosféru a podporí tímového ducha. Podstatnou súčasťou coworkingu, kde sú používatelia v neustálom osobnom kontakte, je aj focusová zóna.  Nezabudnite teda pridať tieto miesta na prácu v súkromí, kde sa dá výborne sústrediť. Foto: Utopicus

4. Rôzne zóny si žiadajú rôzny nábytok

Koncentrácia, spolupráca, socializácia a učenie sú štyri body, ktoré zhŕňajú filozofiu moderných pracovných priestorov Cool Working®od Actiu.  A sú to tiež zásady, ktoré sa musia zohľadniť pri výbere nábytku pre coworking. Mať tieto rôzne oblasti v rovnakom pracovnom priestore je našou najsilnejšou stránkou vďaka vyše 60-tim partnerom. Práve vysoko kvalitný európsky a britský výrobcovia nábytku v našom portfóliu, dokážu pokryť širokú škálu potrieb v rôznych typoch prostredí.  

Foto: Utopicus

5. Prečo je inovatívny nábytok taký dôležitý

Pri výbere nábytku musíte zohľadňovať jeho účel a miesto kam pôjde. Nábytok je o dizajne a to znamená, že je nástrojom, ktorý podporuje produktivitu. Vždy vyberajte ergonomické kancelárske stoličky a technicky vyspelé stoly. Tie kombinujte s multifunkčne použiteľným nábytkom pre spoločné a školiace priestory, ako aj s kolekciou mäkkého sedenia (kreslá, sedačky, taburetky), ktoré sú schopné zaisťovať najvyšší komfort. Užívatelia coworkingu určite ocenia inovatívny dizajn priestoru, ale aj nábytok, ktorý ich podporí a zefektívni ich prácu. Práve to môže byť kľúčom k úspechu firiem a podnikateľov, ktorí budú vo vami vytvorenom coworkingu sedieť. Obráťte sa na nás tu a my vám pomôžeme vybrať si zo služieb, či naceniť najlepší nábytok z  nášho portfólia, ktorý urobí z vašej kancelárie vysoko produktívny priestor.
Chcete viac informácií o dizajne,
oceneniach a trendoch?
Naša stránka používa len nevyhnutné a analytické cookies. Zozbierané dáta nie sú zdieľané tretím stranám a slúžia na zlepšovanie našich služieb, nie pre účely reklamy.