Či už riešite vytvorenie menšieho coworkingu v rámci firmy, alebo komplexný projekt, vždy sa riaďte týmito zlatými pravidlami.
8. 8. 2019
Prenajať veľký priestor, dať mu farbu, zariadiť Wi-Fi a kúpiť stoličky a stoly je relatívne jednoduché. Vytvoriť ale coworking, inak povedané kolaboračnú zónu, či priestor na spoluprácu však má svoje pravidlá. Zistite ako na to!

Foto: Butic - The new school
1. Začnite strategicky
Po prvé, je nevyhnutné poznať potenciálneho používateľa, na ktorého je coworking zameraný. Aký druh start-upov a podnikateľov bude môcť tento priestor využiť? Od začiatku myslite na to, že vašou
najdôležitejšou úlohou bude naplniť pracovné, kreatívne, sociálne, vzdelávacie a emocionálne potreby tých, ktorí budú tento priestor používať.

Foto: Butic - The new school
2. Metre štvorcové na osobu nie sú len záležitosťou tabuliek
Časy sa menia a tak sa mení aj spôsob práce vo všetkých druhoch kancelárií. To je najmä v kanceláriách, kde sa stretávajú
ľudia z rôznych spoločností, zázemia, povolania a veku.
Od vytvorenia prvého coworkingu v New Yorku v roku 1999, na 42 West 24th, sa veru zmenilo veľa. Dnes preto nie je možné pracovné priestory chápať iba ako miesta s pracovnými stanicami. Preto počet štvorcových metrov nepočítajte iba na základe počtu stoličiek a stolov, ktoré tam chcete dostať.

Foto: CBRE Valencia
3. Kreativita a socializácia nevzniká za počítačom
Ako ukazuje filozofia spoločnosti Actiu Cool Working®, čo Settings® od Senatoru, je potrebné omnoho viac. Kreativita a výmena nápadov nevzniká spontánne, keď každý trávi osem hodín denne pozeraním na obrazovku počítača. Potrebné je miesto na relax,
správny priestor a vhodný nábytok.
Relax, chill out zóny, či elegantnejšie lounge, umožňujú používateľom komunikovať, organizovať neformálne stretnutia, nadväzovať priateľské rozhovory pri káve. Môžu byť doplnené jedálňou a miestom, kde je možné urobiť prezentáciu, alebo školenie. Nebojte sa tiež myslieť mimo predpísaných smerov. Hudobná miestnosť, či hracia zóna uvoľní atmosféru a podporí tímového ducha.
Podstatnou súčasťou coworkingu, kde sú používatelia v neustálom osobnom kontakte, je aj focusová zóna. Nezabudnite teda pridať tieto miesta na prácu v súkromí, kde sa dá výborne sústrediť.

Foto: Utopicus
4. Rôzne zóny si žiadajú rôzny nábytok
Koncentrácia, spolupráca, socializácia a učenie sú štyri body, ktoré zhŕňajú filozofiu moderných pracovných priestorov Cool Working®od Actiu. A sú to tiež zásady, ktoré sa musia zohľadniť pri výbere nábytku pre coworking.
Mať tieto rôzne oblasti v rovnakom pracovnom priestore je našou najsilnejšou stránkou vďaka vyše 60-tim partnerom. Práve vysoko kvalitný európsky a britský výrobcovia nábytku v našom portfóliu, dokážu pokryť širokú škálu potrieb v rôznych typoch prostredí.

Foto: Utopicus
5. Prečo je inovatívny nábytok taký dôležitý
Pri výbere nábytku musíte zohľadňovať jeho
účel a miesto kam pôjde. Nábytok je o dizajne a to znamená, že je nástrojom, ktorý podporuje produktivitu. Vždy vyberajte ergonomické kancelárske stoličky a technicky vyspelé stoly.
Tie kombinujte s multifunkčne použiteľným nábytkom pre spoločné a školiace priestory, ako aj s kolekciou mäkkého sedenia (kreslá, sedačky, taburetky), ktoré sú schopné zaisťovať najvyšší komfort. Užívatelia coworkingu určite ocenia inovatívny dizajn priestoru, ale aj
nábytok, ktorý ich podporí a zefektívni ich prácu.
Práve to môže byť kľúčom k úspechu firiem a podnikateľov, ktorí budú vo vami vytvorenom coworkingu sedieť.
Obráťte sa na nás tu a my vám pomôžeme vybrať si zo služieb, či naceniť najlepší nábytok z nášho portfólia, ktorý urobí z vašej kancelárie vysoko produktívny priestor.