menu
NAJNOVŠIE ČLÁNKY
Workshop s Actiu: Dosiahnite spokojnosť na pracovisku a buďte WELL
Trvácne novinky od Kastelu očaria minimalistov aj elegánov
Spoznajte pridanú hodnotu vizualizácie interiéru: Čo všetko zahŕňa?
Všetky články

7 dôvodov prečo má zmysel vymeniť kancelársky nábytok

Aký zmysel má výmena kancelárskeho nábytku, keď naša kancelária vyzerá dobre? Najmodernejšie poznatky vás presvedčia.

17. 4. 2019

Spoločnosť sa mení závratným tempom. Služby sa vyvíjajú, technológie menia životné návyky, trh práce sa stáva čoraz konkurencieschopnejším. Preto sa ľudia musia cítiť dobre, aby mohli pracovať efektívne. Firmy, ktoré sa neprispôsobujú potrebám svojich zamestnancov, používajú nevhodný nábytok, zlou akustikou, či osvetlením majú svoje dni zrátané. Motivovanie ľudí k inovatívnemu mysleniu, zmene, tvorivosti a schopnosti integrovať vývoj v pracovnom prostredí si vyžaduje komplexnú transformáciu.  Najsilnejším nástrojom je nábytok. Nábytok sa používa, aby zmenil dizajnu priestoru as ním aj na pracovné postupy. Tie majú pomôcť firmám, aby natrvalo vkročili 21. storočia a tak podporovali spoluprácu, komunikáciu a učenie sa vďaka nábytku.

Zistite, či váš nábytok spĺňa tieto predpoklady:

1. Dizajn a nábytok musia byť vždy zamerané na vytváranie funkčných priestorov.

Priestory, ktoré umožňujú každému človeku vykonávať svoju každodennú prácu čo najpraktickejším a najpohodlnejším spôsobom. Je však tiež dôležité, aby sa pracovné miesta mohli integrovať do komunikačných a kooperačných priestorov, ktoré podporujú tímovú prácu.

2. Nábytok by mal byť pohodlný a ergonomicky účinný

Každý si musí vedieť prispôsobiť svoju pracovnú stanicu svojmu telu a zabrániť tak bolesti, alebo zraneniu. Ďalšie otázky ako osvetlenie, organizácia, vizuálne čistota a skladovacie priestory sú kľúčom k dosiahnutiu kvalitného priestoru.

3. Počas dňa nevykonávame rovnaké úlohy

Ideme na stretnutie, telefonujeme, čítame, píšeme, atď. Preto je dôležité študovať pracovné postupy a vytvárať priestory, vďaka ktorým sa ľudia budú cítiť lepšie a budú produktívnejší. Nábytok musí reagovať na túto rôznorodosť, kombinovať priestory, ktoré zvyšujú koncentráciu s otvorenejšími oblasťami, ktoré podporujú výmenu nápadov a tímovú prácu.

4. Nové trendy otvorených a prístupných kancelárií potrebujú nábytok, aby fungoval ako nástroj, ktorý zdobí a navrhuje priestory

Nábytok rozdeľuje oddelenia, oblasti riadenia a spoločenské priestory. S touto novou úlohou sa ľudia cítia slobodnejšie pri vykonávaní rôznych činností v ich každodennej práci. Kuchyne a jedálenské časti sa stávajú viacúčelovými priestormi z ktorých sa okrem priestorov na oddych môže stať viacúčelová školiaca miestnosť. A to sa dosahuje prostredníctvom všestranného a funkčného nábytku, ktorý umožňuje vytvárať rôzne riešenia a využívať každý štvorcový meter zariadení.

5. Nábytok pomáha integrovať kolegov

Firmy sa stále viac spoliehajú na externých ľudí, ktorí prispievajú svojimi poznatkami v širokej škále oblastí. Je nevyhnutné mať pracovné miesta pre týchto spolupracovníkov, ktorí sa budú cítiť bližšie k spoločnosti a možno ešte viac zapojení do projektu.

6. Tradičné a nové vedenie

Najmodernejšie trendy v oblasti ľudských zdrojov vyzdvihujú paradigmu, ktorá vytvára blízkosť členov tímu, záväzok a integritu. Rozhodovanie je kolektívne a nie individuálne a vedomosti nepochádzajú od jedinej osoby, ale od komunity. Aby sme to dosiahli, musíme byť blízki, komunikovať, diskutovať a zdieľať myšlienky, ktoré vyplývajú z kolektívneho úsilia.

7. Prilákanie talentov

Pridaná hodnota nábytku a dobre navrhnutý priestor je kľúčovým nástrojom pri prilákaní talentov. Je to kontext, v ktorom je plat kombinovaný s mnohými ďalšími rozhodujúcimi faktormi, pretože ľudia hľadajú iné nehmotné veci, ktoré ich robia každý deň dobrým, a to je miesto, kde môže veľa prispieť aj nábytok. Vyše 60 značiek nábytku nájdete v sekcii Nábytok a doplnky, alebo v sekcii Partneri. Neváhajte sa na nás obrátiť, ak máte otázky ohľadom produktov, alebo služieb! Kontakt nájdete tu.
Chcete viac informácií o dizajne,
oceneniach a trendoch?