menu
NAJNOVŠIE ČLÁNKY
Udržateľné značky nábytku, ktoré prezentujú dizajn a ekológiu
Príďte si vyskúšať kancelársku stoličku A+S so špeciálnou mechanikou
Kolekcia Muvit : Mobilný nábytok, ktorý transformuje kancelársku kultúru
Všetky články

Ako navrhnúť dizajn pre nové pracovisko (kancelárie)

Koncept pracoviska sa mení od chvíle, keď sme začali premýšľať o práci ako o činnosti, nie mieste. Najnovšie trendy ukazujú, že v ňom nechýba kolaboračná zóna.

4. 4. 2018

Všetky dostupné údaje momentálne ukazujú na to, že súčasný aj budúci spaceplan pracovísk zahŕňa kolaboračné zóny (coworking). Sme silnejší, keď pracujeme v komunite ako keď pracujeme sami. Záväzok nemusí byť synonymom dlhých pracovných dní, alebo zviditeľnením sa, len aby sme sa mohli ukázať pre ostatnými.

 

Najlepšie výsledky sa dosiahnu v prostredí dôvery. Zbohom s egu a fixným pracoviskám. Vitaj, zdieľanie poznatkov, nových technológií, práce na diaľku, zmiešanie rôznych generácií s rôznymi názormi a povedomie o dôležitosti udržateľnosti a spokojnosti.

 

Rast tvorby coworkingových priestorov v posledných rokoch pomohol konsolidovať tento trend. Podľa prognózy spoločnosti Emergent Research, ktorá študuje trendy v sektore technológií, sa očakáva, že globálny počet coworkingových priestorov dosiahne 12,000 v roku 2018.

 

Tento typ prostredia ponúka referenčné kritérium pre veľké spoločnosti, pokiaľ ide o implementáciu nových dizajnérskych stratégií pre svoje pracovné priestory, ktoré môžu profitovať zo zvýšenej flexibility a interakcie.

 

Jednou z výhod spojených s coworkingom a ktoré môžu byť aplikované na spoločnosti je pridaná flexibilita. Mnoho odborníkov sa odvoláva na to, aby mohli sledovať pracovný časový rozvrh, ktorý umožňuje optimalizovať ich tvorivú produktivitu alebo výkon.

Podľa štúdie Fast Company iba 30% ľudí uprednostňuje prácu počas bežných pracovných hodín. Mark Dixon, výkonný riaditeľ spoločnosti Regus, hovorí: "Budúcnosť práce by nemala byť diktovaná priestorom ani miestom, ale jednotlivcom a úlohami, ktoré musí dodať". Flexibilita je tiež niečo, čo by sa malo uplatňovať na samotný priestor, a to navrhovaním prostredí, ktoré ponúkajú možnosť dynamického rastu v závislosti od špecifických potrieb každého projektu.

Spôsoby, akými tvorcovia, hudobníci, vedci a mnohí ďalší kreatívni ľudia pracovali v histórii, ukazujú, že fyzické priestory majú schopnosť stimulovať tvorivosť. Všetko okolo nás ovplyvňuje naše vnímanie aktuálneho momentu, určuje našu schopnosť koncentrácie a podmieňuje našu náladu. A spoločnosti si to uvedomujú.

 

Workplace Strategy Barcelona zorganizovala diskusiu, kde dala priestor na zdieľanie vedomostí o potrebe navrhnúť priestory, ktoré vytvárajú prostredie dôvery, podporujú spoluprácu a uprednostňujú uvoľnené prostredie v spoločnostiach.

 

V tomto zmysle Beatriz De Latorre z Savills – Aguirre, uviedla, že ľudia sú hlavným cieľom pozornosti, pokiaľ ide o navrhovanie kancelárií. Navrhla pracovať s nástrojmi, ako sú one-to-one interviews, workshopy, prieskumy a analýzy frekvencie používania, predtým ako sa rozhodne o dizajne.

Riaditeľ spoločnosti Zig Zag Soluciones Creativas, Adolfo Vicente hovoril o potrebe prijať odpovedajúci prístup, pokiaľ ide o zmeny na pracovisku a tiež ako podporovať produktivitu, vytvárať otvorenejšie, pružnejšie a dynamickejšie priestory.

Podľa jeho skúseností to možno vidieť pri vytváraní nových oblastí v kanceláriách, medzi ktoré patria brainstormingové zóny na podporu výmeny myšlienok, „think roomy“ sa na koncentráciu, stand-up meeting pointy (s vysokými stolmi), kde sú stretnutia rýchlejšie, dynamickejšie a participatívnejšie a open spacey zo zvukovo pohlcujúcimi materiálmi a game roomy, kde môžu ľudia relaxovať.

 

Jerónimo Martín z spoločnosti Alting Grupo Inmobiliario poukázal na to, že je potrebné navrhnúť priestory, ktoré dokážu v priebehu času uspokojiť rôzne potreby a vidieť ich ako nástroj na prilákanie a udržanie talentov.

Koncept pracoviska sa menil už od chvíle, keď sme začali premýšľať o práci ako o činnosti a nie o mieste. A táto činnosť, ktorá sa má uskutočniť, musí byť podnecovaná emóciou. Vytváranie priestorov, ktoré vytvárajú pozitívne emócie a pozitívnu súvislosť medzi používateľmi a ich úlohami, a zároveň im pomáha rozvíjať ich potenciál - to je kľúčom k navrhovaniu nových firiem a organizácií, kde môžu ľudia prispieť hodnotou, cítiť sa v pohode a zvyšovať svoju produktivitu.

Chcete viac informácií o dizajne,
oceneniach a trendoch?
Naša stránka používa len nevyhnutné a analytické cookies. Zozbierané dáta nie sú zdieľané tretím stranám a slúžia na zlepšovanie našich služieb, nie pre účely reklamy.