menu
NAJNOVŠIE ČLÁNKY
10 najnovších poznatkov neuroarchitektúry
Ako navrhnúť modernú kanceláriu s ohľadom na dnešné myslenie
Súťaž: Made by Spaceplan, Designed by you
Všetky články

Ako navrhúť kanceláriu pre generáciu Y, alebo miléniálov

Od baby boomerov nikto toľko nerozprával o novej generácii. Generácia Y, alebo millennials je len začiatkom zmeny, ktorú čoskoro prevezme generácia Z.

11. 4. 2018

Od baby boomerov nikto toľko nerozprával o novej generácii. Tí, ktorí sa narodili na začiatku 80-tych rokov až do konca 90-tych rokov sa volajú millennials, alebo generácia Y - sú len začiatkom zmeny, ktorú čoskoro prevezme generácia Z. Nároční, netrpezliví, ekologickí, sociálni a vedomí si emócií; a všetci sú časť vlny mladých ľudí, ktorí menia paradigmy dizajnu.

Nový spôsob života a skúsenosti s dizajnom, z hľadiska priestoru a produktov, komunikácie a grafiky, spoločnosť Actiu analyzovala za okrúhlym stolom na podujatí "Design, Transformative Experience of Society'"  spolu s dôležitými spoločnosťami a ateliérmi ako CBRE , Pangea, Lagranja a Yonoh, ktoré sa konali na Vysokej škole dizajnu, inovácií a technológií ESNE.

 

Práca ako spôsob života

Zohľadnenie potrieb mladších generácií je nevyhnutné, ak chceme vytvoriť dobrý dizajn. Doby, keď bol dizajn považovaný mnohými za čisto estetický luxus, už sú preč, no pretrváva jeho nemenej dôležitý funkčný charakter, ale dizajn tiež predstavuje zážitky a emócie.

„Dizajn, ktorý nezmení spoločnosť ani nezlepší život svojich užívateľov, nie je dobrý dizajn.“ Rafael Díaz, Ceo of ESNE.  Dôležité je zachytávať proces zmeny, ktorý obdobný s filozofiou života nových generácií, ktoré sa neustále vyvíjajú a hľadajú spôsoby, ako zmeniť ich každodenný život na jedinečné momenty, ktoré stojí za to zdieľať.

 

@officesnapshots.com

Konvertovať prácu na spôsob života a nie na živobytie je teraz cieľom mladých ľudí. „Pre nové generácie znamená práca skúsenosť, učenie, spolupráca, zábava a rodina,“ vysvetľuje David Sánchez, Brand Guardian z Pangea.

Domestikácia pracovného priestoru

Zánik deliacej čiary, ktorá tradične oddeľuje osobný a profesionálny život, pripravila pôdu pre domestikáciu pracovných priestorov. Prostredie, ktoré pripomína domov so stále viac všestranným nábytkom a prírodnými prvkami, ktoré umožňujú zamestnancom opustiť kanceláriu, aj keď sú v ňom stále; tieto prvky sú jedným z najčastejšie používaných zdrojov.

„Nábytok sa už nepovažuje jednoducho za predmet, no stal sa nástrojom, ktorý zlepšuje také aspekty, ako je komunikácia, ergonómia a spokojnosť užívateľa," Soledad Berbegal (Actiu).

 

Začleňovanie takých prvkov do pracovného priestoru, ktoré sa bežne spájajú s inými spôsobmi používania ako sú kuchyne, reštaurácie, komentoval zakladateľ Lagranja, Gerard Sanmartí, „hoci tento fenomén mutácie umožňuje zameniť nábytok v závislosti od priestore existujú iné aspekty, ako napríklad osvetlenie alebo akustika, ktoré sú úplne odlišné (od rezidenčných priestorov). Navrhovanie priestoru, kde používateľ strávi celý svoj deň, nie je ale ničím iným, ako navrhovanie priestoru, kde používateľ sotva strávi pár hodín.“

Koexistencia medzigenerácií

Kde začleniť staré generácie a ako môžeme navrhnúť priestory, v ktorých sa môžu spoločne existovať zamestnanci, ktorí majú veľmi odlišné potreby a ciele? (v roku 2019 bude na pracovisku už šesť generácií).

 

Sú to výzvy, ktorým čelia firmy. Aspekty ako autorita, bezpečnosť, stabilita, odhodlanie, tolerancia k zmene a zlyhaniu, pocity spolupatričnosti a držania, tímová práca, nové technológie, rovnováha medzi pracovným a súkromným životom, alebo pracovná mobilita sú interpretované veľmi rôznymi spôsobmi podľa každej generácie a preto mnohé spoločnosti v súčasnosti zaviedli proces spätného koučingu (reverse coaching) medzi pracovníkmi s cieľom vyriešiť existujúci generation gap a dosiahnuť tak nielen koexistenciu, ale aj vzájomné porozumenie. 

Chcete viac informácií o dizajne,
oceneniach a trendoch?
Naša stránka používa len nevyhnutné a analytické cookies. Zozbierané dáta nie sú zdieľané tretím stranám a slúžia na zlepšovanie našich služieb, nie pre účely reklamy.