menu
NAJNOVŠIE ČLÁNKY
Súťaž: Made by Spaceplan, Designed by you
Udržateľné značky nábytku, ktoré prezentujú dizajn a ekológiu
Príďte si vyskúšať kancelársku stoličku A+S so špeciálnou mechanikou
Všetky články

Ako pracovať z domu s rovnakou produktivitou a efektivitou

Práca z domu je túžbou mnohých, ale prináša so sebou rôzne výzvy. Zistite, čo potrebujete, aby ste mohli efektívne a pohodlne pracovať z vášho domova.

25. 3. 2020

Situácie aké zažívame najmä v dnešných dňoch nútia spoločnosti všetkých sektorov a veľkostí, aby zmenili svoje pracovné metódy a prispôsobili sa napríklad práci na diaľku. Tento trend sa v posledných rokoch výrazne zvýšil vďaku zavedeniu nových, flexibilnejších a agilnejších pracovných filozofií založených na ľuďoch, nápadoch, projektoch a cieľoch. Tento nový spôsob práce spolu s opatreniami, ktoré prijali niektoré spoločnosti na obmedzenie cestovania v dôsledku súčasnej situácie s korona vírusom a nových potrieb podnikateľov vedie mnoho ľudí k práci z vlastnej domácej kancelárie. Atypická zdravotná situácia, ktorú svet prežíva tento proces ešte zrýchlila a zdôrazňuje domáce pracovné priestory spolu s výzvami, ktoré predstavujú.

Digitálne nástroje sú záchranou produktivity a organizácie

Nové digitálne nástroje spolu s hyperkonektivitou podporujú tento pracovný vzorec, či už ide o plný alebo čiastočný úväzok. Štartovacou čiarou pre fungovanie spoločností sú softvéry pre time management, ktoré organizujú aktivity a sledujú produktivitu. Je nevyhnutné zorganizovať tím, naplánovať konkrétne stretnutia a telefonické rozhovory a mať tiež potrebné nástroje, aby každý člen tímu mohol transparentne prezentovať svoj harmonogram a úlohy, ktoré priebežne plní. Ruka v ruke s týmto sú softvéry, ktoré sú potrebné pre videokonferencie za najlepších podmienok a tých je na trhu naozaj neúrekom. Práca z domu neznamená prácu samostatne, alebo individuálne. Spoločnosti majú kľúčovú úlohu v tímoch a skupinovej práci, takže virtuálne stretnutia a bezproblémová komunikácia sú obzvlášť dôležité.  

Ďalšou neoddeliteľnou súčasťou práce v tíme je vhodný protokol na jednoduché a ľahké zdieľanie súborov a zdrojov. Ide o generovanie novej pracovnej dynamiky pri ktorej nič nezostáva náhode. Tak majú členovia tímu k dispozícii všetky potrebné súbory kdekoľvek sú.

Priestor je myslenie

Na udržanie efektívnosti a produktivity každého člena tímu je rovnako dôležité, aby mali vo svojich domovoch špecifický priestor domácej kancelárie, ktorý zdieľa určité vlastnosti s tradičnými kanceláriami: pohodlné, izolované priestory, ktoré podporujú koncentráciu a kreativitu a ktoré majú byť ľahko upratané a zorganizované. V tomto prípade a možno prekvapivo zohráva kľúčovú úlohu nábytok.  Nestačí, aby sme dali počítač na prvé voľné miesto v dome. Naše pracovisko sa musí prispôsobiť konkrétnemu miestu a k dispozícií musíme mať stôl a stoličkou prispôsobenú potrebám každého používateľa a so všetkým potrebným príslušenstvom pre celý pracovný deň.

Nábytok pre efektívnu prácu

Jedným z najdôležitejších prvkov je ergonomický nábytok ktorý zaistí, že každý home office bude mať rovnaké pohodlie a funkčnosť ako v bežná kancelária. Komfort by preto mal byť hlavným faktorom pri rozhodovaní o kancelárskej stoličke. Stoličky ako Stay, Trim, či TNK Flex sa postarajú o zdravý chrbát a celkové držanie tela a sú veľmi pohodlné počas dlhých pracovných dní. To isté platí pre stôl. Vyberte si stôl, ktorý vyhovuje vašim potrebám z hľadiska veľkosti aj výšky bez toho, aby ste vylúčili všestranné a flexibilné možnosti ako sú Talent a Mobility, výškovo nastaviteľné stoly, ktoré sa môžu stať ideálnym spoločníkom pre rôzne úlohy. V domácnosti je tiež užitočné mať možnosť zložiť a ľahko posúvať stôl, aby sa priestor dal optimalizoval. Potreba organizovať virtuálne stretnutia a pravidelné videokonferencie prostredníctvom obrazovky ,alebo mobilného telefónu s kolegami, klientmi a dodávateľmi znamená, že priestor musí mať určité súkromie a zvukovú izoláciu. Výber akustických panelov uľahčí prácu tým, ktorí majú domácu kanceláriu nainštalovanú v priechodnej zóne, alebo v miestnosti zdieľanej na iné spôsoby používania. Mäkké riešenia sedenia ako napríklad kolekcia Noom, môžu v prípade návštev doplniť prostredie relaxačnými a komunikačnými bodmi. Tvorba priestoru s prirodzeným svetlom, vegetácia a starostlivé zvolené farby a dobré úložné a organizačné systémy sú ďalšie otázky, ktoré je potrebné vziať do úvahy pri navrhovaní efektívneho a pohodlného prostredia domácej kancelárie pre súčasné nové spôsoby práce.

Páči sa vám nábytok v článku? Neváhajte si ho vyskúšať v našom showroome, tu.

Chcete viac informácií o dizajne,
oceneniach a trendoch?
Naša stránka používa len nevyhnutné a analytické cookies. Zozbierané dáta nie sú zdieľané tretím stranám a slúžia na zlepšovanie našich služieb, nie pre účely reklamy.