menu
NAJNOVŠIE ČLÁNKY
Zariaďovanie víťaza Office roka 2021: Effectivity
Nový nábytok do kancelárie prináša Forma 5
Ako spoznáte dobré interiérové štúdio?
Všetky články

Čo musíte vedieť o zmenách v kancelárii, ktoré priniesol koronavírus-1.časť

Či je prvá vlna koronavírusu za nami, je otázka pre odborníkov. My vám ukážeme, aké potrebujete urobiť zmeny v kancelárií a vyhli sa predĺženej „práci z domu“.

15. 7. 2020

Kríza v oblasti zdravotnej starostlivosti, ktorú spôsobil Covid-19, zanechala svoje stopy na spôsobe, akým pracujeme a socializujeme sa. Teraz si musíme zvyknúť, že kontakt s kolegami je výlučne vizuálny a je z bezpečnej vzdialenosti, ale to neznamená, že už nemôžeme pracovať ako tím, zdieľať spoločné priestory a tvoriť komunitu. Pracovná a konzultačná metóda Cool Working od Actiu, sa ako všetko ostatné prispôsobuje novej situácii. Cool working je vedecky overená metóda a založená na spolupráci, ktorá zvyšuje produktivitu tímu v porovnaní so zastaralou organizačnou hierarchiou. Ako však môžeme udržiavať  spoluprácu a interakciu v čase, keď sa základné bezpečnostné opatrenie týka sociálneho dištancovania? vysoka stolicka a vysoky mobilny stol na kolieskach v kancelarii Cool Working definuje päť typov priestorov na pracovisku -pre koncentráciu, spoluprácu, socializáciu, vzdelávanie a súkromie. Nový normál, či štandard zastúpenia týchto prvkov a vybavenie v priestoroch, bude závisieť od analýzy podnikových cieľov, podnikovej kultúry, alebo typu interakcie, ktoré bude podporovať produktivitu s cieľom zaručiť bezpečnosť, hustotu a sociálnu vzdialenosť. Dizajn, ktorý slúži ľuďom a potrebám To čo však ostáva nezmenené, je dizajn, ktorý sa dokáže neustále vyvíjať s ľuďmi a vyhovuje potrebám firmy, či organizácie.  Poďme sa pozrieť, ako sú ovplyvnené jednotlivé zložky priestoru určené pre rôzne typy práce. ochranné panely oddeluju zamestnancov v kancelariiPokiaľ ide o priestor pre koncentráciu, konkrétne o štandardné pracovnú stanice, je to miesto, kde sa uskutoční najviac zmien. Inými slovami, jednotlivé pracovné stanice sú miestom, kde sa prejaví väčšina zmien, pokiaľ ide o používanie, vybavenie a prispôsobenie sa súčasnej situácií. Zatiaľ čo pred nástupom vírusu existovala tendencia redukovať jednotlivé pracovné priestory na minimum, teraz je vhodné prideliť každej osobe plochu merajúcu 22 metrov štvorcových v porovnaní s 11-timi metrami, ktoré sa doteraz odporúčali. To zahŕňa nielen viac priestoru pre samotné pracoviská, ale tiež uchovanie osobných úložných priestorov ako sú kontajnery, skrinky (lockre), alebo iné priestory určené výhradne pre jednotlivých zamestnancov, čo na čas dáva pauzu zdieľanej ekonomike. Aby sa zabezpečilo, že kolegovia sú fyzicky oddelení jeden od druhého, môžu sa medzi predné a bočné strany medzi stolmi umiestniť aj krycie priesvitné paravány. Tie  netvoria vizuálnu clonu, sú ľahko zmontovateľné a ľahko a udržiavajú. Viac informácií o paneloch na pracoviská nájdete tu. dezinfekcnych gel na kancelarskom stole s paravanom Taktiež je ku všetkým pracoviskám potrebné umiestniť to, čo zamestnanci potrebujú počas celého dňa, ako sú napríklad hygienické stanice s dezinfekciou a utierkami blízko svojho pracoviska.

V prvom rade bezpečnosť, potom ďalšie koncepty

Do kancelárií sa v posledných rokoch dostalo mnoho účinných konceptov ako je aktívna kancelária, či ďalšie koncepcie, ktoré majú za cieľ zvýšiť fyzickú aktivitu, pozornosť a produktivitu. To však na čas zmení svoju podobu. Ako vyzerá bezpečný meeting? Individuálna práca je iba jednou časťou pracovného dňa. Miesta na sústredenie (samostatné pracovisko) sú doplnené ďalšími priestormi navrhnutými na podporu spolupráce. Ako by mali vyzerať? Sú to otvorené a oddelené priestory (vďaka použitiu paravánov, či kóji) na stretnutie a malé kompozície kresiel a stolov v rámci priestoru. bezpecne kancelaria a rozlozenie nabytku prisposobene na koronavirus Aby každý našiel čo potrebuje, je vhodné vyberať z mobilných možností. V našom portfóliu nájdete veľké množstvo multifunkčných sťahovateľných stoličiek a stolov, taburetiek, stoličiek na kolieskach takže priestor je možné prekonfigurovať tak, aby vyhovoval všetkým možným potrebám. Tie sa ľahko udržiavajú po každom používaní. Aj keď priestory a nábytok v kancelárskych priestoroch priestory budú naďalej existovať, spôsob, akým v nich pracujeme a používame, sa mení. Preto je dôležité, aby sa ľudia dozvedeli, ako správne využívať tieto spoločné priestory -odporúča sa krátka doba používania, využívanie otvorených priestorov bez zahusťovania používania a používajú videokonferencií, aby sa minimalizovala prítomnosť ľudí na stretnutiach. Týmto sa zamestnanci môžu zúčastňovať stretnutia z domu, ale aj z iného konca kancelárie. Mnohí možno vidia tieto riešenia ako radikálne, no cieľom týchto opatrení nie je izolácia, ale naopak, stále hľadanie možností, ktoré aj napriek dodržiavaniu odstupu, toku pohybu a hustoty, majú podporovať tímového ducha, produktivitu a efektivitu, dokým sa situácia s koronavírusom nedostane pod kontrolu. Každá firma by mala brať do úvahy, že číslom jedna je zabrániť koncentrácií a toku pohybu a vytvoriť zníženia jeho toku na jednom mieste, vytvoriť meeting pointy len pre menšie tímy v otvorených priestoroch s dostatočnými odstupmi. V tomto prípade je nevyhnutné prehodnotiť spaceplan a inventár. S týmito a ďalšími otázkami sa neváhajte obrátiť na nás tu.
Chcete viac informácií o dizajne,
oceneniach a trendoch?