Druhá časť je opäť venovaná životu a tvorbe Philippa Starcka, ktorý vytvoril vyše 10-tisíc diel, ktoré tvorí počas svojho 16-hodinového pracovného času.
28. 8. 2017
Druhá časť seriálu odhaľuje mílníky kariéry Philippa Starcka od jeho začiatkov až k prácam, ktoré mu priniesli uznanie vo svete. Vo videu opäť nájdete druhú časť Starckových diel z oblasti nábytku.
Philippe Starck sa narodil v roku 1949. Od detstva, ktoré strávil pod stolmi na technické kreslenie v leteckej budove jeho otca, leteckého inžiniera, si zachoval základnú lekciu: všetko by malo byť organizované elegantne a dôsledne v ľudských vzťahoch, rovnako ako vo vízii.
Bol to apatický študent na Ecole Nissim de Camondo v Paríži, ale v roku 1969 navrhol Starck nafukovaciu konštrukciu založenú na myšlienke materiality, ktorá odrážala jeho skorý záujem o priestory.
Tým získal prvý úspech v Salon de l'Enfance. Neskôr mu Pierre Cardin priťahovaný ikonoklastickým dizajnom, ponúkol prácu umeleckého riaditeľa vo svojom vydavateľstve.
V roku 1976, po vytvorení niekoľkých symbolických objektov vrátane plávajúcej lampy a prenosného neónového nápisu, tento neohrozený snílek odvážne zariadil a navrhol dizajn pre nočný klub La Main Bleue v Montreuil, ktorý ukázal, že žiadne miesto nie je menej úctyhodné ako iné kvôli jeho výstrednosti. Potom dokončil legendárny parížsky nočný klub Les Bains Douches a Starck club v Dallase.
V rovnakom čase založil svoju prvú priemyselnú dizajnovú spoločnosť Starck Product, ktorú neskôr premenoval na Ubik po slávnom románe Philipa K. Dicka. Tak začal spoluprácu s najväčšími dizajnérskymi výrobcami v Taliansku - Driade, Alessi, Kartell - a sveta - Drimmer v Rakúsku, Vitra vo Švajčiarsku a Disform v Španielsku.
V roku 1983 Philippa Starcka objavila široká verejnosť, keď na základe odporúčania ministra kultúry Jacka Langa prezident François Mitterrand vybral jeho projekt na zariadenie jeho súkromného sídla v paláci Elysée. To symbolizovalo inštitucionálne uznanie dizajnu.
Nasledujúci rok jeho medzinárodnú reputáciu potvrdil úspech Café Costes, nové miesto, ktoré bolo funkčné a elegantné a ktoré obsahovalo všetku podstatu architektúry Starcka, pričom súviselo so vznikom a rastom komunity.