menu
NAJNOVŠIE ČLÁNKY
10 najnovších poznatkov neuroarchitektúry
Ako navrhnúť modernú kanceláriu s ohľadom na dnešné myslenie
Súťaž: Made by Spaceplan, Designed by you
Všetky články

Dizajnéri, ktorí menia svet: Philippe Starck, 2. časť

Druhá časť je opäť venovaná životu a tvorbe Philippa Starcka, ktorý vytvoril vyše 10-tisíc diel, ktoré tvorí počas svojho 16-hodinového pracovného času.

28. 8. 2017

Druhá časť seriálu odhaľuje mílníky kariéry Philippa Starcka od jeho začiatkov až k prácam, ktoré mu priniesli uznanie vo svete. Vo videu opäť nájdete druhú časť Starckových diel z oblasti nábytku.

Začiatky

Philippe Starck sa narodil v roku 1949. Od detstva, ktoré strávil pod stolmi na technické kreslenie v leteckej budove jeho otca, leteckého inžiniera, si zachoval základnú lekciu: všetko by malo byť organizované elegantne a dôsledne v ľudských vzťahoch, rovnako ako vo vízii.

 

 

Bol to apatický študent na Ecole Nissim de Camondo v Paríži, ale v roku 1969 navrhol Starck nafukovaciu konštrukciu založenú na myšlienke materiality, ktorá odrážala jeho skorý záujem o priestory.

Tým získal prvý úspech v Salon de l'Enfance. Neskôr mu Pierre Cardin priťahovaný ikonoklastickým dizajnom, ponúkol prácu umeleckého riaditeľa vo svojom vydavateľstve.

 V roku 1976, po vytvorení niekoľkých symbolických objektov vrátane plávajúcej lampy a prenosného neónového nápisu, tento neohrozený snílek odvážne zariadil a navrhol dizajn pre nočný klub La Main Bleue v Montreuil, ktorý ukázal, že žiadne miesto nie je menej úctyhodné ako iné kvôli jeho výstrednosti. Potom dokončil legendárny parížsky nočný klub Les Bains Douches a Starck club v Dallase.

 

Krok za krokom k úspechom

V rovnakom čase založil svoju prvú priemyselnú dizajnovú spoločnosť Starck Product, ktorú neskôr premenoval na Ubik po slávnom románe Philipa K. Dicka. Tak začal spoluprácu s najväčšími dizajnérskymi výrobcami v Taliansku - Driade, Alessi, Kartell - a sveta - Drimmer v Rakúsku, Vitra vo Švajčiarsku a Disform v Španielsku.

V roku 1983 Philippa Starcka objavila široká verejnosť, keď na základe odporúčania ministra kultúry Jacka Langa prezident François Mitterrand vybral jeho projekt na zariadenie jeho súkromného sídla v paláci Elysée. To symbolizovalo inštitucionálne uznanie dizajnu.

 Nasledujúci rok jeho medzinárodnú reputáciu potvrdil úspech Café Costes, nové miesto, ktoré bolo funkčné a elegantné a ktoré obsahovalo všetku podstatu architektúry Starcka, pričom súviselo so vznikom a rastom komunity. 

Chcete viac informácií o dizajne,
oceneniach a trendoch?
Naša stránka používa len nevyhnutné a analytické cookies. Zozbierané dáta nie sú zdieľané tretím stranám a slúžia na zlepšovanie našich služieb, nie pre účely reklamy.