menu
NAJNOVŠIE ČLÁNKY
Udržateľné značky nábytku, ktoré prezentujú dizajn a ekológiu
Príďte si vyskúšať kancelársku stoličku A+S so špeciálnou mechanikou
Kolekcia Muvit : Mobilný nábytok, ktorý transformuje kancelársku kultúru
Všetky články

Graphická precíznosť: Nová konferenčná rada od Wilkhahnu

Wilkhahn sa vždy zameriaval na odolnosť a trvalosť a Graph, jeho séria konferenčného nábytku je významnou súčasťou tejto tradície.

19. 2. 2015

Wilkhahn sa vždy zameriaval na odolnosť a trvalosť a Graph, jeho séria konferenčného nábytku  je významnou súčasťou tejto tradície. Vďaka inovatívnym stoličkám a doplňujúcim stolom tento nemecký výrobca nábytku mení vzhľad  konferenčných priestorov.


Filigranský design konferenčného programu Graph obohatí každý interiér

 

Chvíľu to trvá prísť na kĺb tomu, čo si trh vyžaduje. V tomto prípade, Wilkhahn výrobca dizajnu zvažuje strategické a dlhodobo orientované ciele, kým mnohí z konkurentov sa snažia obsadiť výslnie trhu s módnymi produktmi. Je však vždy lotéria vsadiť na momentálne trendy. Existuje teda riziko, že značku zatieni ruch novej generácie a reálna možnosť strát.

To všetko renomovaný nemecký výrobca nábytku chápe. Nielen chápe, ale aj využíva.  Firma, ktorá píše svoju históriu už vyše sto rokov a stále si držím status rodinného podniku a neopomína dve veci –trvácnosť a dôležitosti perspektívy. Pod heslom „robme veci správne“,  Wilkhahn vydal radu Graph prémiových a konferenčných  stoličiek  a stolov, ktoré artikulujú rovnaké hodnoty kvality a uvažovania.  Sú vyvinuté presne na použitie vo firemných zasadačkách , alebo pre miesta na stretnutia s významnými klientmi ako je sektor bankovníctva, financií, práva. Preto nie sú narýchlo vyvinuté s dôrazom na  najmódnejšie trendy, ale radšej produkt vypovedá o nespočetnom množstve starostlivých rozhodnutí o dizajne, ktoré tvoria celú koncepciu. Koncert dokonalej ergonómie a najvyššej estetiky, to je podporným základom pre firemnú dizajnovú chrbticu.  „Dizajn je výrazom firemnej misie“, ako vraví Jochen Hahn

 

Wilkhahn nie je cudzinec v produkcii stoličiek pre pracovné prostredie. Je to významná časť toho čo robí a robí to dobre. Je to vyše dvadsať rokov od začatia línie Modus, ktorá je prvá ergonomická stolička vysokej kvality pre kancelárie, tak ako aj jej varianty vyvinuté pre konferenčné použitie. Napriek poslednému obchodnému úspechu v jadre ostáva pochopenie, že  dizajnové korene ležia v typologizácii kancelárskych stoličiek. Takýto prístup, ktorý je v tejto firme prítomný už dlhú dobu sa Wilkhahn rozhodol prezentovať  a to takým spôsobom, čo by sa dalo identifikovať ako relatívny nedostatok produktov, ktorý trhu presne sedí v rámci typológie konferenčných stoličiek - aspoň pokiaľ ide o navrhovanie a výrobu prémiovej škály. „Za tie roky,“ vysvetľuje MD Walter Feuz  zo švajčiarskeho Wilkhahn , „sa túžba medzi klientmi pre ľahkosť a štíhlosť formy  zvýšila, takže sme vedeli, že musíme vytvoriť konkrétnu, samostatnú kultovú konferenčnú stoličku, no  v kolekcii Wilkhahn tam taká nebolalen jedna. “  To aj urobil.


 


Wilkhahn vyzval dizajnérske duo Jehs+Laub prehodnotiť ich konferenčné stoličky

 Ocenené dizajnérske duo sídliace v Štutgarte Jehs + Laub( zoznam ich klientov zahŕňa také mená ako Cassina, Knoll International and Fritz Hansen) dostalo od  Wilkhahnu výzvu k vytvoreniu rokovacej stolička bez využitia tradičných štýlov kancelárske sedenia s predpokladom použitia najvyššieho estetického levelu. Okrem toho požadoval nastaviteľný konferenčný stôl zjednotený výrazným a harmonickým dizajnérskym jazykom. Veľké ambície. Žiadna maličkosť. „Je to vždy výzva previesť myšlienky a ideály do reality,“ hovorí Markus Jehs. „Pri Graphe sme sa museli vysporiadať s toľkými parametrami, že to bolo ešte ťažšie, než je obvykle a viac ako inokedy bolo potrebné držať sa stanovených cieľov a pritom dosiahnuť výsledok, ktorý sme získali.“


V priebehu procesu dizajnovania Jehs + Laub dekoštruovali konvenčnú kancelársku stoličku prerezaním sedáku pozdĺž jeho horizontálnej a vertikálnej osi a opätovne ju zmontovali

Markus Jehs a jeho partner pre dizajn Jürgen Laub sa na začiatku rozhodli pre prístup, ktorým roztrhali štvorročne tvorenú knihu pravidiel. Série meniacich sa návrhov si vyžadoval rozhodne inovatívny prístup, ktorý šiel ešte za prehodnotenie a prípravu existujúcich modelov stoličiek. Ich metodika? Spochybnenie archetypu rokovacej stoličky znížením jej sedáku pozdĺž horizontálnej i vertikálnej osi a zvažovanie toho, ako by mohli byť tieto základné prvky upravené, aby poskytli najlepší sedací  produkt, vizuálnu ľahkosť  a čo je dôležité, výnimočnú oporu. Výsledok? Graph, ktorý obsahuje nápovedu v názve,  podčiarkuje  šibalskú grafickú kvalitu novej stoličky Jehsa + Lauba , vo variante s vysokým a nízkym operadlom  a jeho doplnkovými stolmi.


Konferenčná stolička Graph vizuálne silne pôsobí  svojimi plynulými líniami a vzdušným vzhľadom. Jeho neprezdobený, ale expresívny vzhľad je ideálnym doplnkom inovatívneho dizajnu

Trik, ktorý Jehs + Laub použili bol to, že skondenzovali neprerušovaný spoj modelu a funkčné prvky vytvorili architektonicky významný stavebný kameň  dizajnu, čo povolilo vytvoriť rozsiahle kontúry. Nikde to nie je viac zjavné ako v spôsobe akým je Graphic leštená. Hliníkové podrúčky sú štrukturálne spojené so samostatným kĺbovým operadlom a sedací prvok poskytuje kontinuálne líniu od hornej časti kresla až do spodnej časti sedadla. Otvorené boky stoličky, ktoré slúžia na zvýšenie celkového optického efektu ľahkosti ešte znásobuje otvor v zadnej časti sedáka, kým hranaté, bodové  nohy stoličky produkujú pocit ľahkosti.



Filigranské podrúčky a otvoren strany hravo upozorňujú na prítomnosť absencie v dizajne, čím vytvárajú celkový vizuálny dojem úplnej transparentnosti

Konferenčný stôl Graph s ultra tenkým plátom a zošikmenými hliníkovými nohami  zdieľa rovnaké dizajnové črty ako stoličky, definované jednak ekonómiou materiálu, neporušenými líniami a dôrazom na to, že produkt je koncipovaný a ladený ako celok. Vďaka modulárnemu základu si zákazníci môžu nastaviť stôl podľa svojich potrieb, škálovanie nahor alebo nadol je tiež funkciou bodových nôh, ktoré  vyvoláva dojem spomínanej ľahkosti.



 Program so zaguľateným konferenčným, ktorý dopĺňa formálny idióm stoličiek

Ľahkosť stoličiek a stola, ktoré vyjadrujú  jasnú estetickú hodnotu pomáhajú spoluformovať  interiér a architektúru v ktorom je produkt umiestnený. Má tiež zaujímavú pridanú hodnotu - svoju rétorickým funkciu. Rad Graph prostredníctvom redukcie formálneho jazyka a kvázi-transparentnosti, hovorí o zámere firemnej kultúry dnes, čo je agilita a otvorenosť. V skratke,  je rokovací nábytok, ktorý jednak reflektuje priestory v ktorých je umiestnený a na druhej strane chovanie ľudí, ktorí ich používajú.

 

 Na úkor komfortu rozhodne nejde vyjadrená expresívna bohatosť . Vzhľadom na inšpiráciu, ktorá pochádza z automobilového priemyslu Jehs + Laub vyvinuli sedadlo, ktorému pružnosť  poskytuje podnož v tvare Y s listovým perom na zadnej strane. V kombinácii s prvotriednym čalúnením z výberu kvalitných tkanín a kože je výsledkom vysoko výkonný komfort bez použitia mechanických prvkov a žiadnymi pohyblivými časťami, ktoré samozrejme znamenajú dlhšiu životnosť. A ak je tu nejaká vec, ktorú sme sa naučili v posledných niekoľkých desaťročiach, tak je to to, že trvácnosť výrobku je kľúčom k podpore kultúry udržateľnosti.


 Modulárny základ so zahnutými nohami a širokým rozpätím dáva stolu dojem ľahkosti

Je iste fér povedať, že Wilkhahn akoby vytiahol zajaca z klobúka. Predstavil novo ašpirujúcu normu pre konferenčnú kategóriu, ktorá bola tak trochu opomínaná výrobcami po celé desaťročia a tak znovu posilnili tie najdôležitejšie miest v podnikoch - miesta, kde sa ľudia stretávajú a diskutujú. To pravdepodobne sedí tým spoločnostiam, kde sú ľudia dávaní do centra pozornosti v rámci ich firemnej stratégie. „Wilkhahn musí držať a podporovať hodnoty udržateľnosti, poctivosti, zodpovednosti , ktoré sme si vybojovávali tak dlho, aby sme si tak udržali našu rozdielnosť,“ vysvetľuje Walter Feuz. „To je dôvod, prečo sú ľudia pre nás tak dôležití. Naši klienti, naši partneri a našich zamestnanci.“

Obdivuhodná vec.  Spoločnosť, ktorá sa vyhýba módnej krátkozrakosti v prospech zodpovedne zameranému modu operandi a pritom vytvára kultové produkty bude vždy robiť  veľké a sebavedomé kroky.

Chcete viac informácií o dizajne,
oceneniach a trendoch?
Naša stránka používa len nevyhnutné a analytické cookies. Zozbierané dáta nie sú zdieľané tretím stranám a slúžia na zlepšovanie našich služieb, nie pre účely reklamy.