Navštívili sme nemecký Wilkhahn a zistili sme ako sa vyrábajú najlepšie stoličky na svete v mestečku neďaleko Hanoveru s niekoľkostoročnou tradíciou výroby stoličiek.
7. 4. 2017
Wilkhahn má za sebou vyše storočnú cestu. Jeho produkty spoluformovali cestu industriálneho dizajnu a prispeli k tvorbe štandardov kvality v oblasti kancelárskeho nábytku.
Ponúka vysoko kvalitný kancelársky a konferenčný nábytok, ktorý je mierkou pre celé odvetvie. Pred asi 60 rokmi si spoločnosť zvolila za ciele zvyšovať úžitok, vyvíjať nadčasový dizajn v spojení so životnosťou. Míľnikmi sú „klasické“ kancelárske stoličky FS-LINE (1980), skladací stôl Confair (1994), kancelárske stoličky Modus (1994) alebo stoličky na klzákoch Aline (2004), ktoré formovali vzhľad kancelárií.
Wilkhahn tiež stanovuje nové štandardy z hľadiska sociálno-ekologického prístupu. Ako víťaz nemeckej ceny pre životné prostredie spolupracuje s architektmi Freiom Ottom a Thomasom Herzogom a aktívne praktizuje environmentálnu zodpovednosť viac než 20 rokov.
Vďaka spolupráci s Wilkhahnom a požiadavke prinášať aj na Slovensko najkvalitnejší nábytok sme absolvovali medzinárodný tréning v sídle Wilkhahnu, v mestečku Bad Münder am Deister, ktoré leží v oblasti v tesnej blízkosti Hanoveru, ktorá je známa vďaka výrobe stoličiek.
V oblasti okolo mestečka Bad Münder am Deister sa nachádzalo v minulosti vyše 100 firiem, ktoré vyrábali stoličky a predávali ich po celej západnej Európe. Je to práve preto, že táto časť Nemecka bola husto zalesnená a to vytváralo príležitosti pre ťažbu a spracovanie dreva. Dnes v meste vyrába už len Wilkhahn.
Na tréningu sa stretli účastníci zo západnej a strednej Európy a celý tréning zahŕňal niekoľko druhov prezentácii z rôznych oblastí – marketing, PR komunikácia, filozofia Office for motion (filozofia navrhovania ich kancelárskeho nábytku), predaj, fungovanie a výroba vo fabrike.
Mimoriadne obohacujúcu časť školenia dopĺňal skvelý program po oficiálnej časti a výborná atmosféra vytvorená všetkými zúčastnenými. Odnášame si so sebou veľmi cenné informácie a skúsenosti a kontakty, ktoré majú nielen obchodnú, ale čo je viac aj veľkú pridanú medziľudskú hodnotu.