menu
NAJNOVŠIE ČLÁNKY
Ako navrhnúť modernú kanceláriu s ohľadom na dnešné myslenie
Súťaž: Made by Spaceplan, Designed by you
Udržateľné značky nábytku, ktoré prezentujú dizajn a ekológiu
Všetky články

Nemecká stálica Wilkhahn v našej ponuke

Firemné motto : „Viďte veci v perspektíve. Buďte pozorní. Pýtajte sa,“ sú spojeniami, ktorými sa firma riadila a dnes patrí medzi popredných nemeckých výrobcov.

27. 1. 2015

 

Medzinárodný úspech sa podľa  Wilkhahnu rodí pod vedením  kontinuity a jednotnosti.Wilkhahn má za sebou vyše storočnú cestu. Jeho produkty spoluformovali cestu industriálneho dizajnu a prispeli k tvorbe štandardov kvality v oblasti kancelárskeho nábytku. Firemné motto : „Viďte veci v perspektíve. Buďte pozorní. Pýtajte sa,“ sú spojeniami, ktorými sa firma riadila a dnes patrí medzi popredných nemeckých výrobcov kancelárskych stoličiek.

 Na rozdiel od prakticky akékoľvek iného výrobcu v nábytkárskom priemysle Wilkhahn znamená po celom svete „Vyrobený v Nemecku“. Ponúka vysoko kvalitný kancelársky a konferenčný nábytok, ktorý je mierkou pre celé odvetvie. Pred asi 60 rokmi si spoločnosť zvolila za ciele zvyšovať úžitok, vyvíjať nadčasový dizajn v spojení so životnosťou. Míľnikmi  sú „klasické“ kancelárske stoličky FS-LINE (1980), skladací stôl Confair (1994), kancelárske stoličky Modus (1994) alebo stoličky na klzákoch Aline (2004), ktoré formovali vzhľad kancelárií. Najnovšie príklady priekopníckych inovácií sú univerzálne stoličky Chassis, alebo trojrozmerná stolička ON,  ktorú poprední odborníci na svete v súčasnosti hodnotia ako najlepšiu kancelársku stoličku.

Wilkhahn tiež stanovuje nové štandardy z hľadiska sociálno-ekologického prístupu. Ako víťaz nemeckej ceny pre životné prostredie spolupracuje s architektmi Freiom Ottom a Thomasom Herzogom a aktívne praktizuje environmentálnu zodpovednosť viac než 20 rokov. Okrem rady medzinárodných ocenení, kancelárska stolička ON tiež získala Cenu federálneho ekodizajnu. 

Architektúra

 Wilkhahn sa pri filozofii ich architektúry zameriava na to, že alarmujúci počet ľudí žije a pracuje v budovách, na ktoré sa nevzťahujú. Preto sa pýtajú, ako môžu harmonické,user-friendly produkty byť vyrobené v odcudzenom, neľudskom prostredí? Továrenské budovy môžu byť viac než len stroje skryté pod vlnitým plechom. Wilkhahn z toho dôvodu spolupracuje s dvoma  architektmi, ktorí tvoria ich firemné architektúru -Free Otto(navrhoval Olympijský park v Mníchove) a Thomas Herzog.

 Výrobné haly firmy Wilkhahn

 

História

Fridrich Hahne a Christian Wilkening založili v roku 1907 továreň na výrobu stoličiek v Eimbeckhausene blízko Hanoveru. Meno oboch zakladateľov bolo neskôr použité, aby tvorilo meno firmy Wilkhahn. Vysoká kvalita  ich pevných bukových  stoličiek zaisťovalo drevo z blízkych lesov. Výrobný závod sa v tej dobe nelíšil od 100 takých malých alebo stredne veľkých výrobcov stoličiek. 

Dobre fungujúci biznis majiteľov neuspokojil a hľadali nový dizajn – tak začala spolupráca s osobami ako Walter Heyd a dizajnérmi George Leowald, Herbert Hirche, ktorý boli ovplyvnení hnutím Bauhaus a The Werbund. Fáza experimentov sa neskôr vyplatila, kvôli úspechu na medzinárodnom trhu, ktorý niesol myšlienku – "Úspech skrze dizajn".

V pätdesiatych rokoch sa stala firma nemeckým pionierom v industriálnom dizajne, experimentovalo sa s novými materiálmi a vytváral sa vlastný jazyk v dizajne. Nasledujúce desaťročie firma zaujala postoj voči konzumnosti a adaptovala ekologický prístup pod heslom dizajnérov z Ulmu: „Našou snahou je vyvíjať trvalo udržateľné produkty, zvýšiť ich užitočnosť a redukovať odpad.“ Sedemdesiatym rokom dominovala stolička 232 od Wilhelma Ritza, ktorá sa stala dizajnovou ikonou a je aj dnes stále žiadaná. V roku 1980 sa dostala na trh stolička Modus s ľahkým ovládaním, ktoré nahradil zložitý mechanizmus. Do dnešného dňa sa predali 2 milióny stoličiek tejto línie. S dôrazom na ekológiu Wilkhahn neskôr vyrobil stoličku Picto, ktorá získala ekologické ocenenie (Dutch Milieukeur Foundation). S blížiacim sa miléniom Wilkhahn prehodnocovať potreby administratívy a prišiel s radou Confair a Conrack, ktorá flexibilne reaguje na potreby užívateľa.

Zdroj: www.wilkhahn.com

Chcete viac informácií o dizajne,
oceneniach a trendoch?
Naša stránka používa len nevyhnutné a analytické cookies. Zozbierané dáta nie sú zdieľané tretím stranám a slúžia na zlepšovanie našich služieb, nie pre účely reklamy.