menu
NAJNOVŠIE ČLÁNKY
Ako navrhnúť modernú kanceláriu s ohľadom na dnešné myslenie
Súťaž: Made by Spaceplan, Designed by you
Udržateľné značky nábytku, ktoré prezentujú dizajn a ekológiu
Všetky články

Seriál: 5 faktov, ktoré zmenia váš pohľad na office (5.časť)

Posledná časť nášho seriálu je tu a s ňou aj posledné zo zistení, ktoré zmenia spôsob akým navrhnete váš ďalší office projekt. Čo výskum hovorí o telefonovaní?

12. 10. 2018

Senator, líder vo výrobe kancelárskeho nábytku vo Veľkej Británii v prieskume zisťoval, ako pracujú zamestnanci kancelárii a zhodnotili tak súčasný prístup k dizajnu kancelárskych priestorov s cieľom zistiť, ako sa jednotlivé preferencie líšia od každodenných úloh. V predošlých štyroch častiach sme sa pozreli  na zistenia výskumu, ktoré menia náš pohľad na výber nábytku a spaceplan a v tomto diely predstavíme posledný z výsledkov výskumu.  

Senator zistil, že bez ohľadu na to, aké kancelárske trendy a technologické zmeny ovplyvňujú spôsob akým pracujeme, jedna vec bola vždy konštantná: ako chceme komunikovať cez telefón. Toto nemusí byť vždy zrejmé v modernej kancelárii, kde vzostup e-mailu a textových správ vytvoril možnosť komunikácie, kde kolegovia spolu nehovoria osobne, či cez telefón.

Telefonovanie a súkromie

Prečo je to tak? Môže to byť spôsobené faktom, že súčasná generácia je tak zvyknutá komunikovať prostredníctvom textu a e-mail je najznámejší kanál, alebo sú zamestnanci viac istejší, že ich agenda bude lepšie pochopená, ak bude napísaná. Na druhej strane sú firmy, ktoré vedia, že aj napriek mnohým technologickým výdobytkom existuje iba pár spôsobov komunikácie, ktoré sú efektívnejšie ako zdvihnúť telefón.

Už sme v predošlých častiach hovorili o inklinácií mnohých dizajnérov a zamestnávateľov k open space-om, ktoré neposkytujú žiadne súkromie, či obmedzenú možnosť sústrediť sa. Čo však výskum zdôrazňuje, je dopyt zamestnancov po súkromných ​​priestorov pri telefonovaní, či už na mobile, ale pevnej linke. Až 60 percent opýtaných by radšej zvolilo možnosť nesedieť pri stole. To prináša novú perspektívu pre call room-y, či súkromné priestory, pretože problém s používaním telefónu má viac spoločného so súkromím ako s pracovným návykom.

 

Výskum zistil, že 81 percent zamestnancov by radšej bolo samých pri telefonovaní (bez ohľadu na použitú technológiu) a 60 percent by si želalo byť v miestnosti, či v priestore, kde ich nie je vidieť. To by malo byť alarmujúcim výsledkom pre firmy, kde ich zamestnanci trávia veľa času v telefóne a nemajú izolované priestory, čo môže oddialiť každodenné postupy v práci.

Výskum tiež zistil, že vyššia pozícia v organizácii viedla k zvýšeniu preferencie súkromia, pričom 48% starších manažérov uprednostnila byť v uzavretom priestore počas telefonovania. Aj napriek týmto zisteniam je najvyšší dopyt po súkromí počas úloh, ktoré si vyžadujú sústredenie.

 

Záver

Výskumy Senatoru nám ukázali mnohé podstatné fakty, no ak chcem navrhnúť nové kancelárie pre firmu, či organizáciu, musíme sa pozrieť najmä na to kto v nej pracuje a ako. Jedna vec je počúvať trendy a snaha ušetriť, no na druhej strane sú výsledky aplikovaných zmien, ktoré ovplyvnia fungovanie firmy a efektivitu práce. Nedostatky sa ukážu veľmi rýchlo a zhodnotia kvalitu návrhu, čo v prvom štádiu ukazuje spokojnosť zamestnancov. 

Chcete viac informácií o dizajne,
oceneniach a trendoch?
Naša stránka používa len nevyhnutné a analytické cookies. Zozbierané dáta nie sú zdieľané tretím stranám a slúžia na zlepšovanie našich služieb, nie pre účely reklamy.